onsdag 27 december 2017

Review: Harry Potter and the Half-Blood Prince

Harry Potter and the Half-Blood Prince Harry Potter and the Half-Blood Prince by J.K. Rowling
My rating: 5 of 5 stars

Jag uppskattar alltmer att få detaljer återberättade för mig, detaljer och delar av berättelsen som klippts bort i filmerna och som lämnat mitt minne. I den här boken är det många trådar som vävs samman utifrån händelser i tidigare böcker. Jag suger åt mig varje liten partikel som nämner eller är kopplade till dödsrelikerna.

Jag blir bitvis förbannad på Harry för att han hatar Snape och önskar att han precis som jag satt med facit i hand och kunde visa på hur ensam och modig Snape är. Jag tänker också på J.K. Rowlings bok The cursed child där vi får följa Albus Serverus Potter dvs. Harrys son. Fader och son har extremt scårt att kommunicera sina känslor mot varandra och framförallt Harry beter sig som en skitstövel gentemot sin son. Kommunikationen dem emellan påminner om den bristande förståelse som är mellan Harry och Snape.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...