tisdag 3 oktober 2017

Review: De underkända

De underkända De underkända by Michael Hjorth
My rating: 3 of 5 stars

Jag tycker att temavalet i denna deckare var oerhört intressant. Jag älskar frågesport och även om det blir pikärt så försöker jag svara rätt på frågorna, samma frågor som de stackars offren får under extrem press och som leder till döden om svaret blir fel. Tyvärr lyckas inte författarna leverera berättelsens innehåll helt och hållet. Jag tröttnar och lyssnar med ett halvt öra. Det blir lite som att en deltagare från Ring P1 gått överstyr och tagit ungdomens förfall i egna händer.

Sebastian Bergman blir alltmer mänsklig och börjar til och med att erkänna sina handlingar för andra. Jag hade hoppats på mer eskalering av kollegans rus av mordhandlingar, men även detta blir tråkigt. Jag hoppas att nästa bok i serien levererar mer.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...