tisdag 15 augusti 2017

Review: Från vaggan till deadline : biografi

Från vaggan till deadline : biografi Från vaggan till deadline : biografi by Robert Gustafsson
My rating: 4 of 5 stars

Det här blir nog årets bästa biografi. Jag förväntade mig något bra och fick något bättre. Det som är superb med denna ljudbok är att Robert Gustafsson själv läser upp sin biografi, vilket borde vara självklart för alla böcker inom den genren. Han gör det skickligt utan att bli överdriven eller falla in i sina roller. Det enda negativa är att han lägger alltför lång tid på uppväxten innan karriären som komiker. Mitt intresse för boken väcks framförallt när han börjar scenskolan.

Jag har lärt mig mycket mer kring Robert Gustafssons arbete/projekt utöver humorn. Han var med och skrev avsnitt till Björnes magasin, röstspelade i Skrot-nisse, var tävlingscyklist och introducerade barnprogrammet Pingu i SVT. Jag får också veta att hans sketcher/framträdande lett fram till sammarbeten t.ex. att han tävlingskört tillsammans med Tony Rikardsson. Han berättar också om de misstag han begått, att han var otrogen mot sin fru och att missa mycket av barnens uppväxt. Enligt mig borde han hylla sin fru Lotta enormt mycket mer än den lilla plats hon får i boken. Jag hoppas att Robert skriver en ytterligare bok om sitt liv. Jag vill höra om Allan, Parlamentet och alla hans imitationer.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...