onsdag 3 maj 2017

Review: Tempelriddarens sista strid

Tempelriddarens sista strid Tempelriddarens sista strid by Raymond Khoury
My rating: 1 of 5 stars

Återberättandet av tempelriddarnas storhetstid hade sin era i början av 2000-talet när Dan Brown gav ut da Vinci koden (Brown hade inspiration från boken Holy blood, holy grail). Raymound khoury och Robin Young är författare som också presterade litteratur i samma era. Jag gillade då Khoury men inte Young, nu har jag helt tappat Khoury och mitt tidigare intresse för tempelriddarna.

Del 2 är totalt värdelös, den har helt tappat fokus på mystiken kring tempelriddarna och lägger för mycket fokus på kärleksrelationer och vendetor. Jag lyssnar med ett öra genom större delen av berättelsen. Uppläsaren är riktigt bra vilket glr att jag inte tappar båda öronen. Nej nu är det dags att gräva ner denna genre i garderoben. Jag är tveksam till att ta mig ann den igen.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...