torsdag 25 juni 2015

Johan Egerkrans - Första dinosaurieboken

Jag har tidigare hyllat Första monsterboken av Egerkrans och jag blev inte besviken när dottern fick denna lilla, pärla i födelsedagspresent. 

Boken illustrationer är makalöst bra och fick mer än godkänt när vi dagens till ära besökte dinosaurierna vid Eskilstuna ZOO och jämförde bilderna med "verkligheten". Boken är också slitstark, den innehåller kort, intressant fakta kring när dinosaurien vandrade på jorden, hur namnet ska uttalas och vad namnet betyder. 

Jag hoppas att Egerkrans fortsätter att skapa böcker till barn i yngre åldrar. Jag funderar på vad nästa projekt skulle kunna vara: historiska personer som vaknar upp och ska ta makten över planeten eller varför inte kända mytologiska personer som Näcken, Svartskägg och Kapten krok. 

Betyg: 10

Förlag: B Wahlströms
Utgiven: 2015
Sidor: 10
Författarland: Sverige
Adlibris
Bokus
Genre: barn 0-3 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...