onsdag 10 september 2014

Johan Egerkrans - Första monsterboken

Johan Egerkrans är fantastisk i sina illustrationer av denna lilla godbit. Texterna som följer med bilderna är på rim och får mig att le med hela själen. Vid bilden av en demon står det:

Demonen är hin håles fä
Bergman stavar det med ä

Detta är en perfekt dop eller 1-års present både till flicka och pojke. min make är helt lyrisk över illustrationerna och textinnehållet. Han är trött på pekböcker med hundar, flodhästar, bilar och  blev eld och lågor när jag kom hem med denna lilla godbit från den lokala bokhandeln. Att det inte blir högre betyg beror helt på att jag skulle vilja sett mer monster och illustrationer t.ex. skelett och bigfoot.

Betyg: 9

Förlag: B Wahlström
Sidor: 18
Ålder: 0-3 år
Utgiven: 2014
Författarland: Sverige
Bokus
Genre: barn

2 kommentarer:

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...