måndag 12 maj 2014

Mats Strandberg & Sara Bergmark - Nyckeln

När vi återvänder till Sara Bergmark Elfgrens och Mats Strandbergs Engelsfors har det gått drygt en månad sedan tragedin i Engelsfors gymnasiums gympasal. De utvalda får ingen tid att återhämta sig innan deras värld vänds upp och ner igen. Frågor besvaras. Hemligheter avslöjas. Lojaliteter prövas. Tiden håller på att rinna ut och till slut kan De utvalda bara vara säkra på en sak: Allt kommer att förändras. Källa: adlibris

Då var trilogin kring de unga häxorna i Engelsfors avslutad. Jag tycker att författarna gjort historien trovärdig, spännande och intressant genom alla sidorna. Jag skulle önska att karaktärerna utvecklat och använt sin magi i betydligt större utsträckning.  Jag är imponerad av hur välskriven  boken är framförallt språket och att det är svårt att veta vem av författarna som skrivit vad. Det ska bli intressant att se hur denna trilogi kommer gestaltas på film.

Betyg:8

Förlag: Raben&Sjögren
Uppläsare: Julia Dufvenius
Författarland: Sverige
Speltid: 26 h
Utgiven: 2013
Genre: sfi, ungdom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...