måndag 22 juli 2013

Ally Condie - Reached

 “You cannot change your journey if you are unwilling to move at all.”


Cassias kamp för The rising fortsätter men hon börjar alltmer ha svårt att se skillnaden mellan befriarna och samhället. En epidemi utbryter och Cassia måste samarbeta med Sandor får att hitta ett motgift.

På tiden att jag avslutar en serie med tanke på hur många som väntar på att bli utlästa. Reached uppfyller alla mina krav på avslut av en fantastisk trilogi. Den första boken, Matched gav mig insyn till en annorlunda värld och förvånade mig positivt vilket inte är lätt med tanke på hur mycket jag läser inom ungdom och den postapokalyptiska genren. Min goda vän Elisabeth som först tipsade mig om Matched var inte lika nöjd med  avslutet utan ansåg att handlingen blev hoppig med alltför korta personkapitel. Berätta gärna vad ni tycker om  denna bok.




Betyg: 8

Förlag: Penguin audiobooks
Speltid: 13 h 30 min
Uppläsare: Kate Simses, Jack Riccobono, Matt Burns
Författarland: USA
Utgiven: 2012
Köp den här: adlibris
Övrigt: del 3 i Matched trilogin
Genre: ungdom, postapokalyptisk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...