torsdag 3 januari 2013

Cassandra Clare - City of Bones

Their hidden world is about to be revealed....
When fifteen-year-old Clary Fray heads out to the Pandemonium Club in New York City, she hardly expects to witness a murder -- much less a murder committed by three teenagers covered with strange tattoos and brandishing bizarre weapons. Clary knows she should call the police, but it's hard to explain a murder when the body disappears into thin air and the murderers are invisible to everyone but Clary.

Equally startled by her ability to see them, the murderers explain themselves as Shadowhunters: a secret tribe of warriors dedicated to ridding the earth of demons. Within twenty-four hours, Clary's mother disappears and Clary herself is almost killed by a grotesque demon. But why would demons be interested in ordinary mundanes like Clary and her mother? Källa: bokus



Jag är förvånad att denna serie än så länge inte publicerats på svenska. Den borde ha en marknad och borde kunna bli en nya Twilight-hysterin. Boken är intressant och fantasifull, jag gillar karaktärerna även om deras gestaltning är mycket klassiska. Jag får många återblickar till Harry Potter, vilket inte är helt fel då jag saknar den magiska världen. Den tråkiga biten är att bokens handling är otroligt förutsägbar. Jag vill inte avslöja något utifrån att du kanske inte läst den, men du kommer förstå vad jag menar. Jag har beställt bok två och kommer med glädje fortsätta följa Clary och de övriga skuggjägarna.


Betyg: 7

Förlag: Margaret K. McEldeery books
Sidor: 485
Utgiven: 2007
Författarland: USA
Övrigt: Boken har biopremiär i augusti
Genre: ungdom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...