tisdag 28 augusti 2012

Babben Larsson - Jag vägrar dö nyfiken


Allt från små reflektioner om varför folk har så himla svårt att plocka upp hundbajs till de stora frågorna om meningen med livet får du här serverat av Babben på Babbens vis. Babben är en person som reflekterar och funderar över livets alla trivialiteter och som med humor och värme kan få oss att skratta åt oss själva och allt mänskligt beteende.(Källa: Adlibris)

Babben Larsson förklarar utförligt och detaljrikt sitt liv och sin uppväxt framförallt inriktat mot scenen som blev hennes yrke. Jag älskar att Babben läser upp sin egen bok, det är egentligen en självklarhet. Jag blev grymt besviken när hon slutade vara uppläsare till serien om Damernas detektivbyrå. I Jag vägrar dö nyfiken berättar Babben om sitt liv både på ett humoristiskt och bitvis allvarligt vis. Det roligaste är alla citat som författaren läser upp vid kapitlens början. Om du gillar att lyssna på sommarpratare är detta den perfekta ljudboken för dig. Jag tror dessutom att den blir tråkig som textbok.

Betyg: 6

Förlag: Norstedts
Speltid: 6h 27 min
Uppläsare: Babben Larsson (Bäst!)
Författarland: Sverige
Utgiven: 2010
Genre: Biografi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...