torsdag 5 maj 2011

Nytt från Massolit

Ett bokpaket i brevlådan är aldrig fel. Massolit förlag har skickat ut Fallet med de förvunna böckerna av Ian Sansom. Boken är den första i en triologi om den ofrivilliga detektiven Israel Armstrong.

Israel Armstrong är en bokälskade vegetarian i manchesterkostym. Han har just blivit av med sitt jobb som bibliotekarie och måste nu sätta sig bakom ratten på en bokbuss som sett bättre dagar. Problemet är att bibliotekets samling på femtontusen böcker har försvunnit och det är upp till Armstrong att lösa mysteriet.

Det ska bli intressant att sätta sig in i den här boken. Jag älskar omslaget.

2 kommentarer:

  1. Den här boken dök upp hos mig också för några dagar sedan och precis som du älskar jag omslaget. Jag som inte ens brukar lägga märke till sånt :-)

    SvaraRadera
  2. Jag får lite vibrationer av Allan Svensson i Hundraåringen. Armstrong kanske inte är lika aktiv som Allan, men jag tror den kommer bli rolig. :)

    SvaraRadera

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...