tisdag 17 mars 2009

Marian Keyes, This charming man

Länge sedan jag vandrade i Keyes värld. Jag älskade verkligen hennes berättelse om familjen annorlunda i t.ex. Vattenmelonen och en Oväntad semester.
Jag gillade denna bok också, framförallt att Keyes går in på mer allvarliga frågor som t.ex. kvinnomisshandel. Dock finns hennes nyckelteman med humor, skratt (många fotgångare och cyklister har gett mig förvånade miner när jag till synes utan anledning börjar gapskratta) och charm fortfarande med. Jag rekommenderar att läsa denna istället för lyssna då många namn i början lätt rör till innehållet. Dock är det svårt att inte njuta och småle åt den irländska dialekten. Fritt val.

Betyg: 6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...