fredag 19 december 2008

Stephenie Meyer, Eclipse

Återigen är Meyer i sitt esse. Besvikelsen med New Moon mattas nu av tack vare Eclipse.
Här får vi återigen följa Bella och vampyren Edward. Temat forsätter med den förbjudna kärlekens tema. Boken dryper av så mycket passion och sensuella känslor att kinderna rodnar och jag tittar ut över bokkanten för att kontrollera att ingen ser mig.

Edward stood in front of me, holding a posture that I knew at once.
Relief washed trough my mind at the same time that my stomach dropped through the soles of my feet.
I’d misunderstood
Relief- nothing had god wrong in the clearing.
Horror- the crisis was here.

Att läsa boken är en stor lycka, men samtidigt skapar den ett beroende dvs det går inte att lägga den ifrån sig! Vilket man känner bivärkningar av morgonen därpå när väckarklockan ringer.

Det är svårt att jämföra Eclipse med Twilight. Jag ser hellre att detta enbart är fortsättningen på den första boken, New moon har inte existerat. Den enda lilla, men ack så betydelsefulla skillnaden, är att jag blir mindre generad av att läsa Eclipse :)

Betyg: 9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...