lördag 2 oktober 2021

Review: Children of Blood and Bone

Children of Blood and Bone Children of Blood and Bone by Tomi Adeyemi
My rating: 2 of 5 stars
Ända sedan jag först såg omslaget på denna bok så har jag attraherats av den. Omslaget är vackert och spännande och utifrån Goodread awards vinst för några år sedan så var mina förväntningar på topp. Tyvärr så införlivades de inte och det finns flera faktorer. Jag fångas inte av någon av karaktärerna, handlingen är inte genomtänkt hela vägen och den är för barnslig. Jag tycker om att läsa ungdomsböcker men i detta fall saknar jag vuxen världens fantasy-världar. 

Det är beundransvärt att läsa om författarens engagemang i Black lives matters rörelsen (innan den fick det namnet) men inte en gång i själva boken får jag känslan av att författarens inspiration kommer utifrån denna rörelse. 

Nu skänker jag boken till skolbiblioteket på jobbet och hoppas att att elever på skolan inspireras av den. 

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...