lördag 28 augusti 2021

Review: Project Hail Mary

Project Hail Mary Project Hail Mary by Andy Weir
My rating: 5 of 5 stars

Jag älskade Ensam på mars, gillade Artemis och blev stormförtjust när jag upptäckte att Andy Weir snart skulle komma ut med en ny bok mitt under pandemin. Project hail mary gör mig inte besviken, mitt intresse för kemi, fysik och teknik får en påfyllnad i megastorlek. Jag stundom njuter och stundom grubblar ihjäl mig i ett tappert försök att förstå vad karaktärerna försöker skapa eller hur de löser ett problem. Jag gillar att historien nästan berättas från mitten, att jag som läsare måste försöka nysta samman hur allt började och försöka förutsäga hur det kommer sluta. 

Gillar du vetenskap och science fiction med en gnutta humor så kommer du älska denna bok och författarens tidigare verk. 


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...