söndag 2 maj 2021

Review: The Ickabog

The Ickabog The Ickabog by J.K. Rowling
My rating: 3 of 5 stars
Jag uppskattar att J.K. Rowling inser vikten av att publicera böcker under en pandemi, en pandemi som för många innebär en lookdown i det egna hemmet. The Ickebog är uppbyggd som en klassisk saga men den inger inte en feelgood känsla utan är mörk och dyster, det är först mot slutet som sagan får en vändning. Jag hade hoppats på att få känna mig lite glad och få uppleva spänning men det är inte Ickabogs syfte. Den är istället mycket  diskussonsvänlig utifrån frågor om hur människor kan låta sig påverkas och sätta sin tilltro till några få personer med makt att de inte ser misären och förtrycket omkring dem. En läsvärd bok som passar bra att högläsa och diskutera med ditt barn, finns tyvärr inte översatt till svenska. 


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...