måndag 26 april 2021

Review: The Ballad of Songbirds and Snakes

The Ballad of Songbirds and Snakes The Ballad of Songbirds and Snakes by Suzanne Collins
My rating: 3 of 5 stars

Det var länge sedan jag besökte Panem och betyget påverkas såklart att det gått flera sedan jag läste böckerna och såg filmerna. Boken är underhållande och det är intressant att se världen ur Snows perspektiv men innehållet kunde ha komprimerats en hel del. Jag hade också önskat att det funnits mer "easter eggs" i boken dvs. kopplingar till de övriga böckerna. Det moment som förgyller boken är när jag som läsare får veta ursprunget till "The hanging tree". En medläsare i bokcirkeln påpekade klokt att boken borde ha delats upp i 3 delar, en del som fokuserar på hungerspelet, en annan på Snow som fredsväktare och den sista hur han stiger i maktens korridorer. 


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...