fredag 19 mars 2021

Review: Nickelpojkarna

Nickelpojkarna Nickelpojkarna by Colson Whitehead
My rating: 3 of 5 stars

Jag har tidigare läst Den underjordiska järnvägen och gillade den enormt. Nickelpojkarna är bra, upplysande och lika hemsk men jag har svårt att få samma engagemang för denna bok. Det beror framförallt på att jag har svårt att följa med i handlingen och framförallt i hoppen mellan bokens karaktärer och hoppen i karaktärernas tidslinjer. Jag önskar att jag läst Nickelpojkarna istället för att lyssna på den. Boken berättar en hemsk  historia och fortsätter att upplysa mig om den orättvisa, diskriminering och förtryck som pågått och fortfarande pågår i landet USA. Människan är bra dum som använder färg för att kategorisera en människas rättighet. 

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...