söndag 22 september 2019

Review: Silvervägen

Silvervägen Silvervägen by Stina Jackson
My rating: 4 of 5 stars

Nu när höstmörkret börjar lägga sig och cykelvägen till jobbet verkar bli längre så är det gôtt med en deckare att fokusera tankarna mot. Tack vare kollegan Kattis blev jag upplyst om Stina Jacksons debutbok och jag blev inte besviken. Boken har en lagom spänningsnivå, jag hänger med i handlingen och jag vandrar åter i landskapen, högt uppe i norra Sverige.

Många böcker som passerar mitt nattduksbord (eller mina öron) handlar om prepping dvs. att förbereda sig för framtida katastrofer med samhällskollaps. Jag blir alltmer intresserad av att ha ett litet lager hemma så att vi i alla fall klarar oss en vecka. Personer i Silvervägen tar detta till extrema nivåer, de skulle kunna klara sig på egen i hand i minst ett år.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...