torsdag 12 september 2019

Review: Allt jag fått lära mig

Allt jag fått lära mig Allt jag fått lära mig by Tara Westover
My rating: 5 of 5 stars

Allt jag fått lära mig blev årets semesterbok för mig (en otroligt sen recension). En fantastisk upplevelse som förstärktes av en bra inläsare, Katarina Cohen. Handlingen väcker många känslor och jag måste inse att jag inte kan lägga så stor tyngd på Taras axlar. Jag ifrågasätter varför hon inte står på egna ben, varför hon inte kan slå sig loss, slå sig fri men jag inser att det är inte lätt att slå sig loss från sin egen familj. Utan sin familj, vem är man då? Var kan söka sin trygghet? Det här är en bok som alla ska läsa och njuta av. Tack för boktipset Obama!

View all my reviews

2 kommentarer:

  1. Åh, den läste jag i förra veckan! Vi ska diskutera den i vår bokklubb här i Hamburg i nästa vecka och det ser jag fram emot. Det finns så himla många aspekter att ta hänsyn till.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig Carina. Den kommer troligen bli årets läsupplevelse för mig.

    SvaraRadera

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...