onsdag 22 maj 2019

Review: Höstsol

Höstsol Höstsol by Lars Wilderäng
My rating: 3 of 5 stars

Jag har tidigare läst Wilderängs postapokalyptiska stjärnserie och var grymt imponerad. Jag är inte lika imponerad av höstserien, det blir för mycket testosteron, vapenfixering och ond bråd död. Jag har svårt med alla hopp mellan karaktärer och det förekommer för många bikaraktärer som jag måste komma ihåg ur rätt sammanhang. Jag har också svårt för de ingående beskrivningar av dödsögonblick som många råkar ut för i serien, framförallt när det är barn inblandade. För att ta mig igenom boken fick jag lyssna på en annan bok emellan.

Det författaren ska ha ovationer för är hur väl han lyckas hålla mitt intresse uppe och hålla samman sitt manus. Jag lär mig enormt mycket om det svenska försvaret, hemvärnet och det bästa sättet att preppa inför det som komma skall. Wilderäng försöker tappert att få in kvinnor på ledarpositioner och lyckas för någon men sänker synen på den andra så till den grad att det blir pinsamt. Jag kommer dock att slutföra serien.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...