måndag 22 april 2019

Review: Mortal Engines

Mortal Engines Mortal Engines by Philip Reeve
My rating: 4 of 5 stars

När jag hörde rykten om att Peter Jackson skulle göra film av denna bokserie blev jag intresserad. Dessutom spelar Hugo Weaving en av huvudrollerna. Boken är inom den dystopisks genren men har en teknisk inriktning. Under ett 60 min krig förintade nästan stormakterna vår planet. För att överleva alla naturkatastrofer som följde fick stöder bli mobila dvs bli vandrande städer. Tekniken påminner om Howl’s moving castle. Jag gillar både sfi och teknik så denna bok passar mig som handen i handsken. Det som drar ner betyget ett hack är att det är enormt mycket dödande i boken. Dödandet döljs med humor och naivitet.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...