onsdag 18 juli 2018

Review: Hemsökta

Hemsökta Hemsökta by Magnus Nordin
My rating: 3 of 5 stars

Detta blev en alltför sen recension. Jag gillar boken Hemsökta av Magnus Nordin och det var mycket intressant att få lyssna på författaren själv när han besökte jobbet. Jag blev framförallt nyfiken på hans nyligen utgivna bok Midsommarmorden. Hemsökta är en lättläst bok som spelar på läsarens skrämsel framförallt genom historiska tillbakablickar. Jag gilla att författaren väljer att karaktärerna har en relation istället för att bara vara vänner på ett sommarjobb. Det behövs mer normbrytande relationer i ungdomsböcker, för många ungdomar är det fortfarande alltför annorlunda med att personer är homosexuella, transsexuella, bisexuell osv. Det låga betyget kommer av att boken är kort och det är svårt att bygga upp en historia och knyta ann till karaktärerna på så få sidor.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...