tisdag 24 juli 2018

Review: Återstoden av dagen

Återstoden av dagen Återstoden av dagen by Kazuo Ishiguro
My rating: 4 of 5 stars

Under berättelsen passerar flera historiska vingslag framförallt ur den brittiska regeringen och man känner också de antisemtiska vindar som sveper genom landet. Det mest sorliga med berättelsen är att kärleken är så blind att den helt blir osynlig.

Det här en bok som kräver att du accepterar ett lungt tempo av dig som läsare, i gengäld möts du av en vackert språk och målande bskrivningar. Är du ett fan av Downton Abbey så gestaltas boken likt om butlern Mr Carson skulle skrivot en biografi (under 30/40-talet). Jag har svårt att rangorna de två böcker jag läst av Nobelpristagaren Ishiguro de är jämnbördiga och jag kommer nästa gång sätta tänderna i Vi som var föräldralösa.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...