söndag 2 september 2012

Kristina Ohlsson - Änglavakter


En ung kvinna hittas styckad och begravd i ett skogsparti i Midsommarkransen utanför Stockholm. Hon identifieras som Rebecca Trolle, en student som varit försvunnen i två år.
Medan Alex Recht och hans utredningsgrupp försöker förstå varför Rebecca gick ett så våldsamt öde till mötes, görs fler fynd på brottsplatsen. Den rymmer hemligheter som visar sig vara flera decennier gamla. Någon har vid upprepade tillfällen återvänt till skogen för att dölja sina offer för omvärlden.Källa: muntligt.se

Mycket har förändrats i denna bok gentemot mina tidigare erfarenheter av Ohlssons värld. Jag börjar alltmer gilla Peter Rydh vilket förvånar mig då jag tidigare hatat honom som pesten. Fredrika Bergman går mig alltmer på nerverna, vilket inte har hänt tidigare. Den här boken väcker många känslor eftersom handlingen blir så personlig, inte mot mig utan mot karaktärerna. Erika, Peter och Alex är på ett eller annat sätt knutna till handlingen på ett så personligt sätt att det svider i själen. Detta gör mig förbannad då jag gillar dem alla  och inte vill att de ska hamna i trubbel eller fara illa, vilket de gör. Mitt låga betyg beror på att jag inte gillar att ett fall blir personligt utan att poliserna ska kunna koncentrera sig på sitt uppdrag.

Betyg: 4

Förlag: Piratförlaget
Uppläsare: Mirja Turestedt
Författarland: Sverige
Speltid: 13 h 42 min
Utgiven: 2011
Genre: deckare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...