måndag 8 juli 2019

Review: Spinning Silver

Spinning Silver Spinning Silver by Naomi Novik
My rating: 4 of 5 stars

Jag gillar de nya böckerna som Novik skrivit sedan serien med draken Temerarie. Hennes nya böcker är spännande, främst för att hon är nytänkande inom genren fantasy och väljer handlingar som sticker ut. Jag är fast från de första sidorna till de sista, dock utan att vara beroende dvs. att jag inte kan sluta läsa. Jag gillar språket, karaktärerna och att miljön utspelar sig i en tid innan den industriella revolutionen i Ryssland.

Det är mindre fantasy i Spinning Silver mot hennes tidigare bok Uprooted. Jag skulle rekommendera den här boken till en person som vill börja läsa fantasy i små tappningar. Du som läsare kan uppleva tempot som långsamt men jag tycker mer handlingen är en njutning och du kan fokusera på att komma karaktärerna in på livet.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...