söndag 30 december 2012

Markus Lutteman - El Choco

Den här boken förvånade mig över sitt innehåll. Jag har länge haft den i mitt bibliotek och dragit ut på själva läsandet till oändlighet. Boken var en tips från systerns sambo som gillar facklitteratur från de mörkare delarna av samhället.

El Choco är berättelsen om Jonas Andersson, svensken som gjorde många, dumma och ibland barnsliga misstag i sin ungdom och nu får sota för detta i ett fängelse i Bolivia. I boken berättar Jonas öppenhjärtat om livet i fängelset, vägen tillbaka och att hitta kärleken på en osannolik plats.

Du får inte missa denna ljudbok, fantastiskt bra och jag har lärt mig mycket medan jag gjort tråkiga sysslor som att julpynta, städa och laga mat.

Betyg: 7

Förlag: Norstedts
Speltid: 15 h 24 min
Uppläsare: Markis Lutteman
Utgiven: 2008
Författarland: Sverige
Genre: facklitteratur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...