söndag 30 september 2012

George RR Martin - A feast for crows


Jag är besviken på denna del i serien, vilket har flera orsaker. Den första är att boken innan är makalöst bra och höjer upp förväntningarna.Missförstå mig rätt A feast for crows är bra men jag saknar flera av karaktärerna och de som redovisas blir alltmer uttömda på idéer. Författaren berättar i inledningen att han valt att dela upp denna bok i två och att de saknade karaktärernas berättelse dyker upp i nästa bok. Ett bra ide men dåligt utförd och jag anar att nästa bok kommer bli en upprepning av denna ur andras perspektiv.

Nu låter det som om allt med boken är negativt, men det är helt fel. Jag ser fram emot att gå och lägga mig då jag kan ägna en halvtimme till en timme åt att fördjupa mig i George RR Martins värld. Jag kommer dock ta en paus inför nästa bok i serien, A dance with dragons. Behöver rensa min hjärna från Martins värld för att åter börja älska den, vilket jag inte tror kommer bli något problem :)


Betyg: 5

Förlag: Harpercollins Publishers

Utgiven: 2005
Antal sidor: 704
Författarland: USA
Övrigt: Del 4 i serien A song of ice and fire
Genre: fantasy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...