fredag 6 januari 2012

Janet Evanovich - Smokin' Seventeen


There were a third explosion, and flames shout out the door and ignited the Shelby. The car alarm went off, a fireball rose around the car, and the car exploded. Everyone backed up.
“Dude,” Mooner said.
I felt my cell phone buzz, and I locked at the screen. Ranger.
“Your GPS just went blank,” Ranger said when I answered.
“The car exploded.”
There was a beat of silence. “Rafael won the pool,” Ranger said.  


Det är alltid lika skönt att slappna och träna skrattmusklerna till ett verk av Janet Evanovich.  Jag gillar att någon gång om året sätta mig in i Stephanie Plums makalösa värld. Jag älskar farten, humorn och karaktärerna.

Prisjägaren Stephanie Plum är tillbaka på Trentons gator. Efter att hennes chefs Vinnie kontor brunnit ner till grunden har prisjägarverksamheten gått ner och de får husera i Mooners husvagn. Situationen förvärras när kroppar grävs upp i den nedbruna husgrunden. Vem är det som gräver ner människorna och varför lämnar han eller hon meddelanden till Stephanie på kropparna?

Stephanie har dock svårare problem än några döda kroppar. Mormor Bella har gett henne onda ögat och hennes mamma vill para ihop henne med kocken Dave. Stephanie måste också utforska vem hon gillar bäst av Ranger och Morelli.

Janet Evanovich verk ska avnjutas någon gång om året. Har du inte läst hennes böcker tidigare är det viktigt att du inte läser alla på en gång. Det är lätt att tröttna. Jag läste den senaste i augusti. Beredd dig på spontana skratt och massa tokigheter.

Betyg: 6

Förlag: Headline Review
Utgiven: 2011
Sidor: 306
Övrigt: Del 17 i Stephanie Plum Serien
Genre: Skönlitteratur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...