söndag 2 november 2008

Camilla Läckberg, Tyskungen

Under sommaren gav jag mig in i Camilla Läckbergs värld. Min mamma har ofta påpekat att jag måste läsa hennes böcker. Jag blev klart intresserad av alla dessa böcker framförallt därför att hon skapar en bra mix av familjeliv och en bra deckare. Många inom denna genre fokuserar på brotten som begåtts. Tyskungen är enligt mig hennes bästa vilket jag bero på att den ser mycket i historien. Huvudpersonen Erica hittar en nazikors i en kista som tillhört hennes döda mor. Erica inser att hennes döda mor under andra världskriget umgicks i samma krets som den äldre man som hittas mördad i sitt hem i Fjällbacka.

Betyg: 6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...