måndag 20 september 2021

Review: Prinsen av Porte de la Chapelle

Prinsen av Porte de la Chapelle Prinsen av Porte de la Chapelle by Annelie Drewsen
My rating: 3 of 5 stars

En läsvärd bok som upplyser och som väcker känslor. I bokcirkeln fick den ett medelbetyg och vi ifrågasatte trovärdigheten eller snarare att vi tyckte att gick lite för lätt för huvudpersonen. Nu i skrivande stund så tycker jag nog att vi i cirkeln borde sluta ifrågasätta om den är trovärdig eller ej. Det här är någons berättelse, någon som fått uppleva paniken av att bli utvisad, känslan av att det inte finns någon plats för mig och att jag måste fly för att överleva. Vi borde istället lyssna och ta till oss det författaren vill upplysa oss om. Kanske att vi kan få en tydligare förståelse av hur det är att vara på flykt, inte ha en trygg plats och att du är alldeles ensam. Förhoppningsvis kommer världen visa mer medkänsla, solidaritet och rättvisa. 


View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...