torsdag 1 april 2021

Review: Monster i terapi

Monster i terapi Monster i terapi by Jenny Jägerfeld
My rating: 3 of 5 stars

Jag har tidigare läst böcker av både Jenny Jägerfeld och Mats Strandberg och med den uppseendeväckande titeln Monster i terapi var den ett givet inslag i den bokcirkel vi har på jobbet. Jag gillar kombinationen av bilder, brev och anteckningar från terapisamtal. Jag önskar att de inte förenklat de handskrivna brev som finns med i boken, låt läsaren få en utmaning och samtidigt få känna på historiens vingslag. Det upplysande är också att återigen få stifta bekantskap med litteraturens monstergiganter, det som drar ner betyget är det sista kapitlet i boken. Kapitlet om Dorian Grey, det får mig att må dåligt och jag har en klump i magen vilket gör det svårt att ta mig igenom den resterande delen av boken. 

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...