söndag 2 februari 2020

Review: Pojken under bron

Pojken under bron Pojken under bron by Katarina Wennstam
My rating: 4 of 5 stars

En bokcirkelbok som föll mig i smaken och som väckte debatt när vi diskuterade den på bokcirkelträffen. Jag har tidigare läst fler böcker av Wennstam, men inga med inriktning mot ungdomar. Det jag gillar med boken är framförallt att den följer en rak stig och inte tar för många avstickare. Det har en bra längd och borde väcka intresse hos läsaren även om denne är en ovan läsare. I efterhand kan det ha varit en bra ide att ha läst den första boken i serien, framförallt för att få en förståelse för karaktärerna.

Jag önskar att författaren hade lagt mer tid på rättegången.Wennstam är mycket skicklig att förklara begrepp och därmed skapa ett intresse för rättssystemet och hur det fungerar. Dock tar denna process liten plats i boken vilket är beklagligt.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...