söndag 18 augusti 2019

Review: Den nya människan

Den nya människan Den nya människan by Boel Bermann
My rating: 3 of 5 stars

Ett liten bok vi läste i cirkeln på jobbet. Jag njöt av att den var kort då semestern har medfaret projekt med mastodont böckerna som väntat (och samlat damm) i bokhyllorna.

Den andra människan är en bok som nuddar vid science fiction genren. Jag hade önskat att den satsat lite mer mot skräck så att nackhåren rest sig lite till. Nu mår jag mest illa över att slavhandeln återuppstått och att ingen ser det uppenbara, att slavarna är barn som enbart är några år gamla. Jag gillar idén med boken men önskar att författaren gjort en mer trovärdig satsning utifrån gener och evolution men för övrigt var jag underhållen.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...