söndag 7 juli 2019

Review: Sovande jättar

Sovande jättar Sovande jättar by Sylvain Neuvel
My rating: 3 of 5 stars

En serie böcker vars omslag har fått mig att stanna upp och vars titlar lockar mig att vilja läsa. När jag nu (alltför sent) skriver en recension så konstaterar jag att den får ett medelbetyg vilket beror på att den första boken i trilogin är en lång starksträcka och att handlingen troligen får ett större tempo i bok 2. Jag kommer läsa vidare men intresset är rätt svalt. Bokens baksida lovar så mycket men författaren lyckas inte skapa spänning eller nyfikenhet kring den maskin, formad som en gigantisk amason, som allt kretsar kring. Det som är annorlunda med denna ljudbok (lyssnar på engelska) är att handlingen utgår från intervjuer med personer som är med i boken. Det är olika röster som gestaltar personer vilket underlättar för mig som lyssnar.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...