fredag 12 juli 2019

Review: A Darkling Plain

A Darkling Plain A Darkling Plain by Philip Reeve
My rating: 4 of 5 stars

Då har jag avslutat en serie, ack så många det finns kvar att läsa ut. Jag har gillat att följa med i Philip Reeves serie om de vandrande städerna och författaren har lyckats att hålla mitt intresse på topp under hela upplevelsen. Uppläsaren Barnaby Edwards gör en fantastisk insats. Det finns en o.5 bok i serien, men jag kommer avstå att läsa den då prequel-böcker aldrig lever upp till hypen de försöker skapa. Däremot ser jag fram emot att se filmatiseringen av den första boken. Den har blivit rejält sågad, framförallt för att de har tonat ner Hesters utseende så att det inte ska vara allt för avstötande. Det som höjer upp filmen är att en av mina favoritskådespelare, Hugo Weaving spelar Valentine.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...