fredag 19 april 2019

Review: Mitt hjärta är ditt

Mitt hjärta är ditt Mitt hjärta är ditt by Anna Jansson
My rating: 4 of 5 stars

Tänk att jag nu följt Anna Jansson sedan hennes debut Stum sitter guden. Jag blir (nästan) aldrig besviken och hennes 20:e bok fortsätter att ge mig nöje. Ljudboken gör vardagssysslor som garderobsrensning, fönsterputs och dammsugning till ett svagt brus som med lätthet klaras av.

I mitt hjärta är ditt tar författarens sig ann organdonation, genetik och genteknik. Ett intressant ämne men jag är inte övertygad att vägen att gå för att ge fler möjlighet att få ett nytt organ är denna. Dock behövs en systemförändring kring organdonation i Sverige, alltför få människor är registrerad i donationsregistret och vi måste bryta mer mot "Jante" och prata om döden och donation.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...