fredag 2 november 2018

Review: Lazarus

Lazarus Lazarus by Lars Kepler
My rating: 4 of 5 stars

Under en mörk och jobbfylld höst är det en skräckblandad förtjusning att kliva in i Lars Keplers värld. Jurek Walter verkar ha återupptått från helvetet och jagar nu hämd på de som avrättat brodern. Joona inser tidigt faran och flyr med sin dotter, Saga är tvivlande och sätter sin tro till att ha skjutit Jurek till döds.

Spänningen och mitt intresse är på topp genom hela berättelsen, det är enormt svårt att stänga av och vara en del av vardagen. Illamåendet kommer flera gånger och jag förundras vilken grymhet människor är beredda att utsätta varandra för. Tempot i handlingen är som en komet och det är just detta som gör att den tappar en stjärna. Det blir för mycket, för snabbt och för överdrivet mot slutet och jag känner att berättelsen tappar sin trovärdighet.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...