söndag 6 maj 2018

Review: The Alloy of Law

The Alloy of Law The Alloy of Law by Brandon Sanderson
My rating: 3 of 5 stars

Jag gillade Mistborn serien då det finns kopplingar till min favoritserie Full metal alchemist brotherhood. The alloy of law utspelar sig flera hundra år efter Mistborn. Händelserna där har genom tidens tand blivit till sagor och legender. Tyvärr har tiden tand påverkat även mig och jag minns bara små, små händelser från Mistborn vilket gör att jag inte får de aha-upplevelser som författaren vill ge mig.

The alloy of law utspelar sig i en tid då nya uppfinningar och därmed teknik börjar ersätta magi. Handlingen är som en galen kombination mellan western och fantasy under industriella revolutionen. Jag accepterar kraktärerna även om de är lite klychiga och har en väl inövad jargong.

View all my reviews

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...