lördag 14 maj 2016

J.K. Rowling - Fantastic beasts & where to find them

Inför årets stora filmupplevelse är det viktigt att ha läsa om den aktuella boken. Bokcirkeln på jobbet planerar dessutom att åka till London och se pjäsen The cursed child under höstterminen, allt i bästa HP-anda. Efter att ha sett trailern på filmen förstår jag att manusförfattaren gått en egen väg i att tolka innehållet i Fantastic beasts. Boken är ett uppslagsverk från A-Ö över de magiska varelser som finns i världen. De klassificeras utifrån farlighet och intelligens. 

Detta är en bok som ska läsas lite då och då vilket förhöjer upplevelsen då det är en hel del information som ska lagras. De som anteckningar som finns i marginalerna är underbara och jag önskar de var fler, allt för att få en déjà vu-känsla till de andra böckerna. Rowlings förmåga att bygga upp och fortsätta expandera denna magiska värld är makalös och jag hoppas hennes förmåga även kommer att fungera som en pjäs. 
¨


“Harry: This book belongs to Harry Potter. 
Ron: Shared by Ron Weasley, because his fell apart. 
Hermione: Why don't you buy a new one then? 
Ron: Write on your own book, Hermione. 
Hermione: You bought all those dungbombs on Saturday. You could have bought a new book instead. 
Ron: Dungbombs rule.” 

Betyg: 7

Förlag: Bloomsbury
Sidor: 128
Utgiven: 2009
Författarland: Storbritannien
Adlibris
Bokus
Genre: fantasy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...