måndag 22 juli 2013

Will Schwalbe - Bokklubben vid livets slut

“We're all in the end-of-your-life book-club, whether we acknowledge it or not; each book we read may well be the last, each conversation the final one.”

Wills mamma har fått diagnosen bukspottskörtelcancer och har därmed en begränsad tid att leva om inte cellgifterna fungerar. Wills mor älskar att läsa och anser att böcker är vägen till kunskap och visdom, de beslutar sig för att skapa en liten bokklubb för att få tid för varandra och diskutera böcker.

Jag älskar boktipsen som kommer upp när de diskuterar i sin bokklubb, varje gång de nämner en bok som jag redan läst känner jag mig stolt och varje gång de nämner en bok jag inte läst springer jag runt som en galning för att hitta penna och papper. En svensk författare blir hyllad för sin bok om en stark kvinna som struntar i normer och värderingar för att gå sin egen väg. Män som hatar kvinnor får till och med en egen kapitelrubrik vilket gör att jag nu förstår hur stor Stig Larsson är i USA. Det här är en bra feel-good bok som får en att tänka mer på att engagera sig för andra människor.

Betyg: 8


Förlag: Höropp!
Speltid: 11 h 37 min
Utgiven: 2013
Uppläsare: Björn Granath
Författarland: USA
Köp den här: adlibris
Genre: självbiografisk roman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...