onsdag 15 december 2010

Charlaine Harris - Dead as a doornail

Sookies Stackhouse liv fortsätter efter historien kring Erik och häxkriget. Den sköna vardagen avbryts plötsligt då en krypskytt börjar härja runt i den lilla staden. Personner blir skjutna och polisen kan inte hitta något samband. Sookie inser snart att alla som blivit träffade är skiftare.
Sookie dras också in i Alcide liv igen då en ny flockledare ska utses. Alcide vill utnyttja Sookies förmåga som telepat för att lyssna in på valet. När Sam blir skjuten behövs en ersättare i baren på Merlottes ber Sookies Erik om hjälp och den nya barntender Charles blir den nya heta attraktionen på baren.

Jag gillar verkligen berättelserna om Sookies liv. Det är en skön avkoppling ifrån vardagen att fördjupa mig i hennes värld av vampyrer och andra övernaturliga varelser. Handlingen är enkel men fyllda av intriger och spännande känslor. Jag gillar böckerna framförallt för att det är Sookies berättelse och ingen annan tar hennes plats eller låter hennes stå i en vrå och vänta på sin tur. Jag rekommenderar alla att läsa Harris verk när vardagen är tung och grå.

Betyg: 7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...