måndag 29 december 2008

Janet Evanovich, Hett byte, (Hot six)

Just som jag hällde upp kaffe åt mig i en mugg knackade det på dörren. Jag öppnade, och in rusade något stort och rödgult.
"Milda makter!" sa jag. "Vad är det där?"
"En golden retriver", sa Simon. "Till större den."
"Är den inte lite stor för att vara en golden?"
Simon slätte en 25 kilossäck med torrfoder i tamburen. "Jag adopterade honom från ett hem för herrelösa djur, och där sa de att han var en golden."
" Du sa att det var en liten hund du hade."
"Hoppsan jag råkade visst ljuga."
Hunden sprang ut i köket, stack nosen i skrevet på mormor Mazur och sniffade.
"Ser man på", sa mormor. "Min nya parfym verkar ju fungera fint. Jag tror nästan jag får prova den på nästa pensionärsklubbsmöte."

Betyg: 8



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...