måndag 29 december 2008

Janet Evanovich, Farligt byte (Seven up)

"Stephanie är nästan lyckligt gift", sa mormor. Hon förlovade sig för en månad sen."
"Ser ni någon ring på hennes finger, då?" undrade mamma.
Alla tittade på mitt nakna finger.
"Det där vill jag inte prata om", sa jag.
"Jag tror att Stephanie är tänd på nån annan", sa mormor.
"Jag tror hon är lite betuttad i den där Ranger."
Pappa hejdade sig med gaffeln instucken i ett berg av potatis. "Den där prisjägaren? Den svarta grabben?"
Min pappa var likavärdeshycklare. Han sprang inte omkring och målade hakkors på kyrkor och han diskriminerade inga minoritetsgrupper. Det var bara det att ingen som inte var italienare, möjligen med undantag för mamma, var riktigt fullvärdig.
"Han är kubansk-amerikansk", sa jag.
Mamma korsade sig igen.

Betyg: 8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...