söndag 2 november 2008

Christoffer Paolini, Eragon

Tänk dig att få din första bok publicerad och bli en världskänd författare vid ålder av 18 år.
Paolini är född 1983 (ett år yngre än mig) och har redan skrivit 3 böcker varav en blivit film. Suck man ligger efter.
Detta är andra gången jag läser Eragon. Anledningen är att den tredje boken har kommit ut och det har gått ca 4 år sen jag läste den. Den är fortfarande en mycket bra fantasybok, lite barnsligt skriven men med tanke på författarens ålder helt aceptabelt, med en intressant inriktning på drakar. Vi får följa den unga Eragon som blir den första drakryttaren på många år i existensen. Han och Saphira går snabbt in i kampen tillsammans med dvärgar och alver mot den onda Galvatoris. Jag gillar denna bok, men mitt tips är att läsa den på engelska.

Betyg: 7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Review: Visning pågår

Visning pågår by Sofie Sarenbrant My rating: 3 of 5 stars Jag försöker förstå mig på Sarenbrants storhet dvs. v...